Február 14. a szerelmesek ünnepe, de közben egy nagyon okos marketingfogás, hiszen cégek, vállalkozások milliói terveznek eköré, és igyekeznek olyan termékeket eladni, amik beleillenek az ünnep tematikájába. Az együtt lévő párok többsége pedig vevő ezekre a termékekre, egymást megajándékozva próbálnak kedveskedni a másiknak. De mi szól az „ünnep” mellett és ellene? Milyen új trendek, események születtek ezzel kapcsolatban? Képesek új dolgokkal előrukkolni, vagy még mindig ugyanazokat a köröket futják évről évre?
Kezdetben főként csak virággal, édességgel és parfümökkel ajándékozták meg a férfiak kedveseiket, de ez mára rengeteg mindennel bővült. Rengeteg szívvel, romantikus szöveggel díszített terméket kapni, ruhatermékektől kezdve plüssökön át a már-már legjelentéktelenebb kacatokon keresztül mindent képesek eladni erre a napra hivatkozva. Eleinte, ahogy írtam, csak a férfiak kezdeményeztek, de ma már a nők is készülnek akár egy vacsorával vagy egy kis aprósággal szerettüknek. A 21. században egyre több trend és esemény is épül a Valentin-nap köré, ami pár éve szinte egyáltalán nem volt jellemző erre az időszakra. Persze ezeknek a filtereknek semmi valóságalapja, hiszen nem ez fogja megmondani, hogy mikor és hogyan talál rá valakire a szerelem, de ettől függetlenül is rengetegen kipróbálják. Persze a már-már értelmetlen, de szórakoztató trendek mellett vannak ösztönző események is, amik alapjául szolgál a Valentin-napi időszak, ilyen például az idén először megrendezésre kerülő olvasós esemény, a romantikus readathon, ahol romantikus könyvek olvasására ösztönzi a részvevőket a két szervező, Andi és Sanna. Itt különböző pontok teljesítésével egy elképzelt szerelmi bájitalt tudnak létrehozni a résztvevők, ha mindegyik pontot teljesítik. A könnyítés végett mindegyik feladatnak van olvasós és nem olvasós része is, így mindenki maga dönti el, hogy melyiket csinálja, de egy olvasásnak mindenképpen szerepelnie kell, hiszen ez az alapja az egész kihívásnak. Évek óta tart az érvcsata a Valentin-napot pártolók és ellenzők között, hiszen van egy réteg, aki feleslegesnek tartja és nem nevezi ünnepnapnak február 14-ét, de emellett sokan szeretik és megtartják, párjukkal „ünnepelnek” ezen a napon. Grafika: Kocsis Lívia Az ellenzők azt mondják, hogy a pároknak minden nap szeretniük kellene a másikat, így felesleges egy kifejezetten olyan nap, amikor úgymond nagyobb törődést és szeretetet kapnak a másiktól, hiszen ez máskorra is elvárandó, nem csak erre az időre. Persze sokan azért sem szeretik ezt a napot, mert nem tudják kivel ünnepelni, emiatt is született az anti-Valentin-nap, ami valóban létezik, például Kínában november 11-ét nevezik a szinglik napjának. De a Valentin-nap mellett szólók úgy gondolják, hogy ez a nap egy kis színt, pluszboldogságot visz unalmas hétköznapjaikba, és az ekkor történő kedves gesztusok nagyon meghatározók tudnak lenni, nem mellesleg nagyon jól is tudnak esni az embereknek. Itt nem is maga az ajándék, hanem a szándék számít, hogy gondolnak a másikra. Sokan úgy tartják, hogy ez a nap nemcsak a szerelmesekről kellene hogy szóljon, hanem azokról is, akiket szeretünk, akik szeretnek minket, legyenek azok családtagok vagy barátok. A TikTok mint az egyik legnagyobb és legnépszerűbb alkalmazás rengeteg filterrel készült a február közeledtével, ezzel pedig új trendek lavináját indította el az applikáció felhasználói között.
Maga a readathon február 10-től egészen február 20-áig tart majd, és bárki bármikor becsatlakozhat. Az eseménnyel kapcsolatban a Molyon és Andi Youtube-csatornáján lehet bővebben tájékozódni.
Így egy kicsit más oldaláról is lehet szemlélni ezt a napot, ami sokkal nagyobb embertömeget ölel át, és nem csak a szerelmesekre van kiélezve.