A kurzusfelvétel során megannyi problémába ütközhettek az egy gombnyomással megoldhatótól a több ügyintézőt igénylőig. Pánikra azonban semmi ok! A Hallgatói Önkormányzat szakos képviselőivel most is azon leszünk, hogy minden nehézséget segítsünk minél hamarabb áthidalni. Ehhez kérünk Benneteket, hogy először is olvassátok el ezt a kisokost, melyben a leggyakrabban felmerülő problémákat és megoldási módjaikat találhatjátok.
Ha a lent találhatónál
bonyolultabb vagy más jellegű szituációval szembesültök, jelezzétek felénk a
következő módon: A) A valamely tárgyhoz,
kurzushoz kapcsolódó problémákat írjátok be a következő kérdőívbe: https://forms.gle/EQzYYyegQuaqoEKK6 A kérdőívben meg kell adnotok az email címeteket, szimplán azért, hogy ha
további információra van szükségünk Tőletek a bejelentett probléma
orvoslásához, tudjunk Titeket keresni. A Neptun-kódodra azért van szükség, hogy
a Kari Hivatal munkatársai a Neptunban konkrétan be tudjanak Téged azonosítani,
hiszen csak név alapján ez nem mindig egyértelmű. Személyes adataidat
bizalmasan kezeljük, azt harmadik félnek nem adjuk ki. B) Ha nem tárgyhoz,
kurzushoz kötődő akadályba ütköztök vagy konkrét kérdésetek van, írjátok meg
a csebi.fruzsina@pte.hu címre.
Mindenképp szerepeljen a levélben a nevetek, szakotok, kezdésetek éve, valamint
a Neptun-kódotok! Az egyéni problémák
esetében emailben fogunk Titeket értesíteni, az évfolyamszintű problémák
esetében pedig az évfolyamotok facebook csoportjában, így kérjük, figyeljétek
mindkettőt. Azért is figyeljétek
az e-mailjeiteket, hátha a tanszék vagy valamely oktató kapcsolatba akar lépni
veletek. Ha üzenetet kaptok tőlük, esetleg tegyétek ki azt a szakos
csoportotokba, hogy mások is időben értesüljenek és akár kommentben
megbeszélhessétek a továbbiakat. Ellenőrizd, hogy
bejelentkeztél-e aktív jogviszonnyal. Ezt a Neptun Ügyintézés menüjében
teheted meg 2023. január 23. 8:00 - február 10. 23:59 között.
Passzív jogviszonnyal nincs lehetőséged tárgyfelvételre. Február 10. után kurzusonként
2000 Ft késedelmi díj ellenében tudnak csak felregisztrálni téged a
kurzusra. Ha önköltséges képzésen
vagy, rendezted minden tartozásod az egyetem felé? Ha Diákhitelből
finanszírozod a tandíjad, a Pénzügyeknél ebben a félévben is be kell állítanod,
hogy Diákhitelből fizeted, mielőtt bejelentkezhetsz és tárgyakat vehetsz fel. A tárgyfelvétel 2023.
február 1. 9:00-kor kezdődik az előző félévben minden OMHV kérdőívet
kitöltött hallgatónak. Az OMHV-t nem kitöltők február 1. 13:00-tól tudnak
kurzust felvenni. Biztos nem
próbálkoztál túl korán? Ha csak nemrég kezdődött a tárgyfelvétel, lehet, hogy a
Neptun még nem érzékelte, hogy megnyílt a lehetőség. Várj picit vagy töltsd
újra az oldalt. Emellett figyeld a pécsibölcsész Facebook és Instagram
oldalait! Ha technikai probléma adódik, arról azonnal fogunk ott írni. A szabadon
választott kurzusokat, február 2. 8:00-tól vehetitek fel. Biztos jó kód-jelszó párost
ütöttél be? Ha ötször hibásan próbáltál bejelentkezni (nem csak a Neptunba,
hanem bárhova, ahova Neptun-kód kell - wifi, Teams, Moodle, stb.), a rendszer 6
órára eltilt a bejelentkezéstől. Lehet, hogy
túlterhelődött a szerver (ilyenre nem nagyon van példa), próbálkozz kicsit
később. Tipp: Ne gyorsítótárból nyisd meg a Neptunt,
hanem a https://neptun.pte.hu/-n
keresztül, mivel így arra a szerverre jelentkeztet be, amelyiken hely van. Többezer PTE-snek most
van a tárgyfelvétel, a rendszer pedig a biztonságos működés miatt csak bizonyos
számú felhasználót enged be egyidőben. Várj türelemmel. Aki pedig bent van, de
már nem használja a Neptunt, legyen olyan jófej, és lépjen ki, hogy helyet
adjon másoknak. Adataid (név,
Neptun-kód, szak, évfolyam) és a probléma részletes leírásával fordulj Lajtai
Zitához: https://btk.pte.hu/hu/munkatarsak/lajtai-zita Ha csak egy időpont
volt, és arra nem kerültél be, a tanszéknek muszáj lesz bővítenie a férőhelyeket
vagy új kurzust indítania. Kérdezz körbe a csoporttársaidnál, hányan jártatok
így, majd vezessétek fel a fent belinkelt kérdőívbe (az egyéb megjegyzéseknél
szerepeljen, hányatokat érint a dolog). Ha több kurzus került meghirdetésre az
adott tárgyból, de így sem férsz be, tégy ugyanígy. Ha több kurzus került
meghirdetésre az adott tárgyból, jelentkezz fel másik időpontra. Ha más időpont
semmiképp sem jó, keresd fel az oktatót e-mailben vagy az első hét során
személyesen, és kérd felvételed a megfelelő időpontú kurzusra. A tanszéki
titkárságon fel tudnak helyezni létszámlimiten túl is, de csak és kizárólag az
oktató beleegyezésével. A kényelmes és
hatékony tanulás sok esetben csak kisebb létszámú kurzusok esetén biztosítható
(ez kiemelten igaz szemináriumokra). Nézz vissza pár óránként, hátha valaki
lejelentkezett, és be tudsz kerülni a helyére. Megpróbálhatsz egyeztetni az
oktatóval, hátha felvesz még néhány hallgatót létszámon túl is. Minden évben
vannak “sztárkurzusok”, melyek pár perc alatt betelnek, talán majd jövőre… :( Ha ez sokatokat
érint, beszéljetek össze, és e-mailben jelezzétek az oktató felé, vagy az első
héten menjetek be az órára, és ott egyeztessetek új időpontot. (Az oktatók a legtöbb esetben nagyon
rugalmasak, forduljatok hozzájuk bátran!) Ütközés esetén a kisebb létszámú
kurzus időpontjának módosítását kérjétek. Ha esetleg Ti nem mertek írni az
oktatónak, kérjétek meg erre a szakos képviselőtöket (elérhetőséget lásd
feljebb). Ha előadás ütközik
szemináriummal, és az ütközés nem elkerülhető, egyeztess az előadás
oktatójával, hogy nem tudsz részt venni, és szerezd meg a jegyzeteket
szaktársaidtól, felsőbbévesektől (amennyiben az oktató engedélyezi a hiányzás
ellenére a kurzus teljesítését). Szeminárium (főleg gólyaévben) nem igazán
oldható meg bejárás nélkül, de itt is megpróbálhatsz beszélni az oktatóval,
hátha kiválthatod az órai jelenlétet plusz munkával. Keresd ki a tárgy
kódját a mintatantervből, és keress rá ezzel a Tárgyfelvétel menüben
(az összes tárgy listázása helyett). Ha így sem látod, kérdezd meg
szaktársaidat, nekik megjelenik-e. Ha senki sem látja, írjátok be a problémát a
kérdőívbe. A Tárgyfelvételnél
ne a mintatanterv opciót válaszd, hanem a “Minden további intézményi tárgy”
-at. A szabadon választható kurzusok felvétele 2023. február
2-án kezdődik és 2023. február 16. 23:59-ig tart. Ellenőrizd, hogy
valóban őszi (páratlan féléves) tárgyról van-e szó. Ha igen, és mégsem látod a
tárgyat, írd be a táblázatba a problémát. Ezzel kapcsolatban az
érintett tanszéknek írj (elérhetőséget lásd feljebb) akár már most, hogy minél
előbb megjelenjen. Ezzel kapcsolatban az
érintett tanszéknek írj (elérhetőséget lásd feljebb). Légy türelemmel, hiszen
az első hét folyamán még derülhetnek ki információk. Előfordulhat, hogy más
év tanterve szerint ez a tárgy teljesen más, mint ami neked kell. Ha az érintett
tárggyal csúszol, tehát a tanterved szerint már korábban fel kellett volna
venned, tehát még a „régi kóddal” kellene felvenned, jelezd akár már most a
tanszéki adminisztrátornak (elérhetőségek feljebb). A legtöbb esetben csak
hozzá kell rendelniük a Neked kellő kódot a meghirdetett kurzushoz. Győződj meg róla, hogy
tényleg arra a kurzusra van-e szükséged, és ha tényleg csak a kód rossz, írd a
táblázatba. Ha a 2016/2017-es
tanévet megelőzően kezdted a tanulmányaidat, győződj meg róla, hogy a tanévben
(őszi és tavaszi félévet összesítve) az előírt kreditjeid legalább 50%-át
teljesítsd. A 2016/2017-es
tanévtől a tanévben félévente átlagosan 18 kreditet kell teljesíteni, vagyis
ősszel és tavasszal összesen 36-ot. Tehát ügyelj rá, hogy
ha az őszi félévben kevesebb kreditet sikerült szerezned, most mindenképp
vegyél fel annyit, hogy a rád vonatkozó kritériumnak megfelelj akkor is, ha
mondjuk egy vizsgád nem sikerül. A kreditmennyiség
összegyűjtésén kívül a súlyozott tanulmányi átlagodnak is el
kell érnie a megadottat – bővebb információ a TJSz mellékletében („Képzési
területekre vonatkozó súlyozott tanulmányi átlagértékek” – https://pte.hu/hallgatoi_szabalyzatok_nyomtatvanyok)
Problémabejelentő ív
Fontos, hogy az
órarendetek összeállításához a kezdéseteknek megfelelő tantervet
nézzétek! (https://btk.pte.hu/hu/hallgatoinknak/tantervkereso)
Gyakran ismételt
kérdések
Miért nem enged
kurzust felvenni?
“Jelenleg nincs
tárgyjelentkezési időszak”
Miért nem tudok
bejelentkezni a Neptunba?
Várólistára
kerültem…
Mit tegyek, ha
teljes tárgycsoportokat, modulokat nem látok?
Mit tegyek, ha
betelt a kötelező tárgy, emiatt nem tudtam felvenni?
Mit tegyek, ha
betelt egy NEM kötelező tárgy, emiatt nem tudtam felvenni?
Mit tegyek, ha
kötelező kurzusaim ütköznek?
Mit tegyek, ha
nem látom valamely tárgyamat a tárgyfelvételnél?
Hogy tudok
szabadon választható (pl. nyelvi, sport-) kurzusokat felvenni?
Mit tegyek, ha a
tárgy csak vizsgakurzusként került meghirdetésre?
Mit tegyek, ha
vizsgakurzusra van szükségem, de nem találom?
Mit tegyek, ha
megjelenik a kurzus, de nincsenek órarendi információk?
Mit tegyek, ha
meg van hirdetve a kurzus, de nem azzal a kóddal, ami nekem kell?
Mit tegyek, hogy
elkerüljem az átsorolást?
Néhány fontos link