Feloszlott a Ricsárdgír, Magyarország talán egyik legmegosztóbb zenekara, akiknek bár rengeteg rajongója van, sokakból ellenérzéseket váltott ki az általuk is „zajzenének” nevezett stílus, amit képviseltek. Az viszont tagadhatatlan, hogy a zenéjük egyedi és különleges. Nagyon széles skálán kipróbálták magukat a műfajok terén, ezt ők art-fart pop-ként definiálták, aminek bár nem sok jelentése van, valahogy mégis lefedi a valóságot.
Ezt a fogalmat, mivel alapvetően nem létezik, nehéz lenne leírni, az art-fart pop exkluzívan a Gírre értelmezhető. Zenéik és szövegeik tele vannak öniróniával és egyértelműen nem komolyan vehető elemekkel, amik ugyan nem sok poétikai jelentéssel bírnak, arra mindenképpen jók, hogy a hallgató együtt nevessen az alkotóval a műalkotáson. Persze vannak kivételek, akár társadalomkritikus vagy szerelmes számaik, amik általában közönségkedvencek is. A zenekar sokszor hangot adott annak, hogy valójában ők sem vették véresen komolyan a formációt, fellépéseiken sokszor nem is volt setlist, csak játszották, ami eszükbe jutott, de ez is sokkal inkább hozzátett az élményhez, mint elvett belőle. Történetük azonban nem itt, hanem 2010-ben kezdődött, vagyis ők saját bevallásuk szerint onnantól számítják magukat igazi zenekarnak. Az elemi változást Paál László, Szintis Laci hozta el, amikor becsatlakozott a feltörekvő formációba. A tagok közül egyébként rajta kívül összesen ketten voltak képzett zenészek, a többiek csak hobbiból játszottak a hangszereiken, vagy éppen énekeltek. Koncertjeik fókuszában sem a zenei élmény átadása volt, hanem sokkal inkább maga a performansz, mindenféle egzotikus koreográfiával, történettel, vagy olykor meglepetés fellépővel kiegészülve. Ez igazán a május 18-ai Budapest Parkos búcsúkoncertjükön csúcsosodott ki, ahol amellett, hogy Szintis Laci táncra perdült annak ellenére, hogy „nem mozog soha fenn a színpadon”, különböző, oda egyáltalán nem illő showelemek is tarkították a produkciót, például időnként felcsapott egy-egy lángnyelv a színpad oldalán, és még Ördög Nóra is meglepte a közönséget azzal, hogy a neki írt számot ő konferálta fel. A fő fellépő még egy Koala Allstars Band nevű alkalmi formációval is kiegészült, amit Kollár-Klemencz László, Szabó Benedek, Dé:Nash, a Bohemian Betyars és Hanzli Fanni alkottak meg erre a megismételhetetlen alkalomra. Bár viszonylag sok búcsúkoncertjük volt, vagyis több, mint egy átlag zenekarnak (egy), ez most valóban az volt. A többi így meghirdetett alkalmat például 2014-ben vagy 2019-ben saját elmondásuk szerint csak azért nevezték így, hogy jobban fogyjanak a jegyek – bár ez kétségkívül nem megszokott módszer az értékesítésre, bevált, és több alkalommal is teltházas búcsúkoncertet adtak már. Úgyhogy vége, megfőtt a Bulikrumpli és a Smackleves, megtörtént a Temetés, Szóljon a sz*r és akkor Mindenki boldog. Képek: Ricsárdgír hivatalos Facebook oldalLeghíresebb számaik a Szintis Laci, amit a zenekar billentyűse írt saját magának, a Minden nyár, ami a Fishing on Orfű egyik himnusza, a Mindenki boldog, aminek a videoklipje kisebb port kavart, és az Én dalom, ami egy igazi feminista alkotás.
Ez viszont ugyan szintén teltházas volt, sajnos igazi búcsú is, ami azt jelenti, hogy teljesen eltűnnek a közéletből zenekarként, a közösségi oldalaik lecsendesülnek, és velük mi is lezárjuk ezt az őrült 13 évet tele őrjöngéssel, nevetéssel és élményekkel.